فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی برای انبارها چیست؟

قبل از اینکه به معرفی دلایل پر اهمیت استفاده از قفسه بندی ها در انبار بپردازیم، باید بگوییم در دنیای امروز انبار و خدمات انبارداری نقش غیر قابل انکاری سازمان ها و صنایع مختلف ایفا می نماید. نیاز سهولت دسترسی به بخشهای مختلف کالاها و خدمات و سازماندهی نمودن سیستم های نگهداری کالاها ایجاد بخشی به نام انبار را ضروری نموده است. به این ترتیب می توان انبار را ساختمان یا محوطه ای که از یک چیدمان منظم تجهیزات انبار داری تشکیل شده است برای نگهداری انواع کالاهای بازرگانی، صنعتی و… تعریف کرد.که بهترین کیفیت قفسه را از مجموع وکیلی میتوانید بخرید

از دلایل مختلف استفاده از انواع قفسه بندی می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد نظم با استفاده از انواع قفسه بندی

از اصلی ترین و مهمترین مزیت استفاده از انواع قفسه بندی در انبارها، ایجاد نظم در محیط و همینطور دسترسی آسان به محصولات می باشد. به دلیل وجود کالاهای انبوه و فراوان در انبارها، ممکن است چیدمان محصولات بر روی هم، فضای شلوغ و نامنظمی را ایجاد کند. همین بی نظمی موجب می شود تا میزان کارکرد و بازدهی افراد کاهش پیدا کند. اما ایجاد قفسه بندی در انبارهای و شماره گذاری و کدگذاری بر روی آنها باعث شده تا بی نظمی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

قفسه پانل راک، یکی از انواع قفسه بندی انبار وکیلی (صدرا)

در قفسه راک می توانید تعداد زیادی از طبقات را از کف تا سقف ایجاد کرده و برای دسترسی به هر طبقه در قفسه بندی پانل راک می توان از پلکان های پیش ساخته استفاده کرد. از دیگر ویژگی ها و مزایای قفسه پانل راک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع پانل ها قابل تغییر می باشد
  • ارتفاع طبقات محدودیت ندارد و بسته به محیط شما اجرا می شود.
  • بارگذاری کالا و محصولات از تمام جهات قابل انجام است.
  • می توان میان طبقات از پلکان پیش ساخته استفاده کرد.
  • استفاده از بالابر در قفسه بندی ها

یکی دیگر از قفسه بندی ها که تاثیر بسیاری در انبارها دارد، قفسه پیچ و مهره ای می باشد. قفسه بندی پیچ و مهره اییاShelving Bolt And Nutsیکی از انواع قفسه بندی می باشد که بسیار رایج است. از این نوع قفسه بندی برای ذخیره سازی کالا و اجناس کم حجم استفاده می شود و بیشتر در فروشگاه ها و مراکز آموزشی دیده می شود. این قفسه بندی بسیار مقاوم است و نصب و اجرای ساده ای نیز دارد. این قفسه بندییکی از کاربردی ترین انواع قفسه بندی است که در بازار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *